Skip to content

Op eigen risico

February 1, 2011

gayngs – the gaudy side of town (van “relayted“, jagjaguwar 2010)

“Relayted”, the 2010 album by the 25-man project Gayngs, has me confused with its combination of slick eighties production and golden songwriting skills. Check out the opening track above and decide for yourself.

Mijn connectie op Het Binnenhof tipte mij het album van Gayngs. Toffe hoes. Ik gaf het een poging. Vond het goed. Luisterde nog een keer, vond het eigenlijk te fout voor woorden. Zette het de plaat voor de derde keer op – dat duurde maar een paar minuten, want mevrouw Cortez trekt hem niet. Ben inmiddels een paar weken verder en er nog steeds niet uit.

Elf nummers van een gelegenheidsformatie van vijfentwintig muzikanten, op basis van “i’m not in love” van 10cc. Alle nummers hebben hetzelfde tempo (69bpm), en de sfeer van het album is errug 1985. De verrassing is echter dat dat niet erg is – de nummers vormen een organisch geheel, het stikt van de mooie nummers, en er wordt gezongen alsof morgen gewonnen moet worden. Dat laatste zal ook wel komen omdat Bon Iver ook meedoet. Hierboven het eerste nummer van “Relayted“: als je het wat vind zou ik het album eens proberen.

No comments yet

Leave a comment