Skip to content

Lashambeaux

December 22, 2010

ned doheny – st (asylum, 1973) album

Something magical is happening on Ned Doheny‘s eponymous debut lp – it might have something to do with (the combination of) Doheny’s natural songwriting ability, the melancholy feel of most songs or the sparse and folky instrumentation… you decide.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is met het debuut van Ned Doheny? Op het eerste gezicht (lees: gehoor) is het album uit 1973 een solide set nummers met een folk/country geluid; leuk, maar niet wereldschokkend. Behalve dat er ergens iets enorm *klikt* met dit album. Nu kan dit aan mij liggen: ik ben gevoelig voor mensen die goede nummers kunnen schrijven en van nature een beetje melancholisch zijn. Ned’s eerste is daarom al weken dichtbij op draaitafel/iPod/songs in my head. Misschien ligt het níet aan mij, maar aan de plaat. That’s where you come in: horen jullie hier ook iets bijzonders? Let me know.

No comments yet

Leave a Reply

