Skip to content

Re:geerakkoord

October 4, 2010

al brown – ain’t no love (in the heart of the city) (arab 45)

In 2006 begon ik met Club Cortez, en ik heb me toen voorgenomen het *nooit* over politiek te hebben. Dat is tot nu toe gelukt. Helaas las ik eind vorige week het nieuwe regeerakkoord. Ik ben daar nu al een paar dagen zo pissig over, dat ik mijn eigen regel vandaag één keer breek.

Ik voel me niet gerepresenteerd door de politieke kleur en de aangekondigde maatregelen van het kabinet VVD/CDA/PVV. Het gaat lijnrecht tegen alles in wat ik belangrijk vind. Daarnaast gaat het akkoord respectloos om met de rechten die zijn vastgelegd in de Nederlandse Grondwet – deze gelden voor iedereen, en zijn (onder andere) vastgelegd om te zorgen dat iedereen dezelfde rechten heeft. Ook beschermt het burgers tegen onrecht en willekeur vanuit De Staat.

Gelukkig is Nederland groter, en heeft het een warmer hart, dan de bleke angststaat die ons voorgespiegeld wordt. Laten we onverstoord doorgaan met vriendelijk zijn, mensen die dat kunnen gebruiken helpen en vertrouwen houden in het feit dat mensen aan het einde van de dag sociale dieren zijn. Alles sal regkom as ons almal ons plig doen.

6 Comments leave one →
  1. nail permalink
    October 4, 2010 7:20 pm

    Vandaag in Man Bijt Hond. Koekjesdag: een jongenman die voor zijn hele buurt heel veel lekkere koekjes had gebakken en ze ronddeelde in zijn buurt om contact te leggen met alle verschillende mensen in de buurt. Super! Dat is gelukkig ook nog Nederland…

  2. Roggi permalink
    October 5, 2010 6:18 pm

    De tracks die je post zijn super. Maar er gaat volgens mij iets mis de transfer van vinyl naar mp3, want het stereobeeld klinkt altijd heel vreemd?

    • October 5, 2010 6:55 pm

      Roggi,

      thanks voor je comment; hoe luister je naar de tracks in kwestie? Ik merk zelf dat ze over losse speakers of koptelefoon goed klinken, maar op een laptop soms verloren lijken te gaan (weinig bas en idd “rare” klank)

      Ik hoor het graag!

      groet,

      Cortez

      • Roggi permalink
        October 6, 2010 8:51 pm

        Ha Cortez, nee ik luister er naar over studio monitors (gemaakt om mee te mixen). Weet vrijwel zeker dat het niet daaraan ligt. Het viel me trouwens op toen ik de versie van “Kunta Kinte” van The Revolutionaries zoals die te downloaden is van jouw website vergeleek met diezelfde track op het album Tuff Cuts van DJ Kentaru (check ‘m op Spotify, dat zal je vast hebben). Dan zal je het verschil horen, als het goed is.

        Anyway, het is geen big deal en ik weet ook niet wat je er aan kan doen. Aan de kwaliteit van je selecties ligt het iig niet, die is top-notch. Ga zo door!

  3. hans permalink
    October 7, 2010 6:16 am

    Jammer jammer jammer. Houd je maar bij muziek dan komt er meer verstandigs uit.

    Vragen van de week:
    1. waarom kunnen linkse mensen niet logisch nadenken?
    2. waarom kunnen linkse mensen rechtse meningen niet respecteren? Dat is toch de basis van democratie… Als iedereen links moet zijn is er Dictatuur.
    3. waarom kiezen linkse mensen altijd voor passiviteit, slachtofferschap en handophouden en rechtse mensen voor kansen scheppen, initiatief en zelfontplooiing? Wie is er dan echt sociaal?
    4. wist je dat muziek in de islam zondig is? Zie http://www.thereligionofpeace.com, ga eens lezen over hoe het echt zit…

    • Rob permalink
      October 7, 2010 8:16 am

      @Hans En hopsakee, het zoveelste ‘we gaan even links afzeiken’ stukje. En dat ook nog eens na een volgens mij keurig en persoonlijk blogje, van iemand met hart voor muziek en cultuur. Als liberaal zet ik liever een warme linkse-hobby-multiculti-plaat op. Stuk gezelliger dan deze overslaande cd van iemand die blijkbaar het patent op de waarheid heeft.

      En gaan we nou weer gezellig met z’n allen plaatjes luisteren?

Leave a Reply

