Skip to content

Mijn iPad is een zaklamp 2.0

September 22, 2010

Een verkenning van het thema “Making Future Magic” door de Londonse agencies Berg en Dentsu. Het idee en de techniek erachter spreken me aan, maar ook als je geen mening hebt over de “playful uses for the increasingly ubiquitous ‘glowing rectangles’ that inhabit the world” is het een erg mooi filmpje – kijk hem fullscreen voor maximale impact

2 Comments leave one →
  1. September 22, 2010 1:42 pm

    Met een meer dan honderd jaar oude techniek toekomstmagie maken? “Ik vind het helemaal niets”, zou Addy Weijers zeggen. Maar misschien, om met Cortez zelf te spreken, word ook ik oud?

    Voor echte toekomstmagie moet je bij IDEO zijn. IDEO toont in deze video wat de toekomst van het boek is. IDEO gaat verder terug in de tijd qua bestaand gegeven – het boek – , maar laat een veel interessantere toepassing zien dan goedbedoeld gezwaai met een iPad.

    (@Cortez: je nodigde me zelf uit een zure reactie te geven😉

    • September 22, 2010 2:08 pm

      @Xander – dat klopt helemaal. Vind het IDEO-filmpje zeker interessant, maar vind het vooral hypothetisch goed uitgewerkt – weet niet zeker of het aansluit bij de werkelijkheid.

      That said, ik denk dat het eerste scenario uit het filmpje waardevol kan zijn in studie- of research context, dat het tweede filmpje de momenteel verplichte social media integratie is, en dat het derde filmpje het meeste potentie heeft… mits lezers op zoek zijn naar actieve (fysieke!) participatie.

Leave a Reply

