Skip to content

A is voor Afrika: gateway drug

March 12, 2010

yamoah’s band – yamoah’s special (motorway, 197?) album

Zijn jullie al Afrika-moe? Ik hoop het niet, want ik heb nog een paar mooie dingen die een plaatsje op mijn blog verdienen. Vandaag P.K. Yamoah, die samen met zijn band iets heel bijzonders doet op “Yamoah’s Special“. Als über-witte Brabander met bril ben ik niet met Afrikaanse muziek opgegroeid, en “snapte” ik aanvankelijk weinig van de stijlen die niet gebaseerd waren op Amerikaanse soul en funk. Totdat je muziek tegenkomt die emotioneel klikt – zo ben ik niet gelovig, maar ga ik helemaal op in de betere gospel.

Yamoah’s Special” is zo’n “gateway drug“: de muziek op het album klinkt vanzelfsprekend, heeft lucht en weet zijn boodschap ook over te brengen als je geen Ghanees spreekt. Tel daar een hoes bij op die net zo goed een muurschildering zou kunnen zijn, en ik ben om. Wat jullie?

Share

One Comment leave one →

Trackbacks

  1. Oh Oh Nantefo «

Leave a Reply

