Skip to content

Nostalgia for an age yet to come

March 5, 2010

va – wilkommen im weltraum (weltraum, 2010) album

Na “Eastern Standard Time” is het obscure Duitse Weltraum-label terug met “Willkommen im Weltraum“. In plaats van meer van hetzelfde (instrumentals uit het Midden Oosten)  krijgen we iets héél anders voorgeschoteld: vroege electronica. De ondertitel van de plaat, “Nostalgia for an age yet to come” slaat de spijker op zijn kop: de negentien nummers op de lp klinken als een kruising tussen The Jetsons en Mars Attacks. Geen kost voor iedereen – mijn vriendin wordt gek van de bliepjes vindt het klinken “alsof R2D2 muziek maakt“. Don’t take my or her word for it, kijk zelf hoe het Weltraum-universum je bevalt…

Share

2 Comments leave one →
  1. Horst Tappert permalink
    March 6, 2010 5:03 pm

    Ik vind het uiteraard geweldig, maar ik ben bang dat ik twee tegenstanders heb: mijn vriendin…en mijn kat!

  2. LALO permalink
    March 7, 2010 2:02 pm

    Zo Corteze,
    mijn meisjes vinden het wel hail hail mooi!
    probeer KOSMOS eens!
    7-12hertzrumbling.blogspot.com
    Perfect gevolg of vervolg auf…………
    Salute,
    Lalo

Leave a Reply

