Skip to content

Nieuwe mix… en 100.000 bezoekers!

February 23, 2010

various artists – cortez presents oorwarmer (2010) mix

Je leest het goed: na een kleine drieënhalf jaar bloggen (530 berichten met 832 reacties) heb ik vandaag het magische aantal van 100.000 unieke bezoekers bereikt! Ik schrijf een paar keer in de week met veel plezier, en het is hartverwarmend om te weten dat er een publiek is voor persoonlijke teksten over zeer uiteenlopende muziek. Voorlopig stop ik er nog niet mee – ik hoop dat jullie doorgaan met bezoeken!

Om deze mijlpaal luister bij te zetten een nieuwe mix. Hij heet “oorwarmer”, en de bedoeling lijkt me duidelijk: vuur in je oren voor de laatste natte en koude loodjes van de winter. Via Caïro, de USA, Brazilië en  Ghana aan en neemt hij moeiteloos harde bossa, meerstemmige soul, spirituele jazz, klassieke hiphop en oude rockabilly mee. In vergelijking met andere mixen ben ik er erg tevreden over. Volgens een paar intimi benadert hij het niveau van de elf “club cortez” mixcd’s, en aangezien ik daardoor ooit aan dit weblog begonnen ben is de cirkel is weer rond. En nu naar die mix luisteren!

Tracklist
01 –    salah ragab and the cairo jazz band – tribute to sun ra
02 –    the chiffons – he’s so fine
03 –    classics iv – spooky
04 –    bobby montez – african fantasy
05 –    wanda jackson – funnel of love
06 –    k frimpong & his cubanos fiest – kyenkyen bi adi m’awu
07 –    the impressions – can’t work no longer
08 –    sharon jones & the dap kings – this land is our land
09 –    main source – the atom
10 –    james brown – blind man can see it (extended version)
11 –    os ipanemas – zulu’s
12 –    horace tapscott’s pan-afrikan arkestra  – desert fairy princess
13 –    bobby reed – the time is right for love
14 –    carlos franzetti – cocoa funk
15 –    rance allen group – peace of mind

Share

6 Comments leave one →
  1. nail permalink
    February 23, 2010 9:01 pm

    Ikke trots, x

  2. Roel permalink
    February 24, 2010 7:46 am

    He Cortez,

    Ik volg je op een RSS Feed maar ik moest deze mix echt even downloaden. Ga vooral zo door met de muziek! echt te gek🙂

    Groetjes van Roel

  3. Biem permalink
    February 24, 2010 7:53 pm

    Gefeliciteerd. Heb je weblog kortgeleden via een vriend ontdekt, en zet nu bijna al je muziek op de mp3-speler voor onderweg in de auto. Nice!

  4. Thijs permalink
    February 25, 2010 9:24 am

    gefeliciteerd!!

  5. Serge permalink
    February 28, 2010 8:47 pm

    Doet u mij nog een paar oorwarmers als deze! Er staat ook geen slecht nummer tussen. Ik noem toch even een aantal uitschieters voor mezelf: Chiffons, Classics IV, Wanda Jackson, Brown (zooooo gemeen lekker), Bobby Reed en Franzetti (wow… who’s this???) en Rance Allen.

    Keep on doin’ da good work!

Trackbacks

  1. Feel Flows [mix] «

Leave a Reply

