Skip to content

warrum

December 28, 2009

placebo – ball of eyes (cbs 1971)

Hierbij dien ik een late pass in voor dit album. Sinds ongeveer 2002 hoor ik mensen over “ball of eyes” praten, en zie ik de plaat voorbij komen in zogenaamde “wall of fame” foto’s waarin mensen hun zeldzame platen laten zien (zoals deze). Sinds ik op mijn 15de een verkeerde joint heb gerookt is er echter een draadje los in mijn hoofd: als een groep mensen het over iets eens is en/of dat helemaal te gek vindt loop ik er met een boogje omheen. Dit Belgische album heb ik volgens deze logica altijd gemeden. Nu weet ik dat dit losse draadje er voor kan zorgen dat ik mooie dingen mis. maar tjongejongejonge wat is dit album van Placebo fijn! Helemaal blij met mijn exemplaar.

Na een warme versie van “inner city blues” gaat de plaat via “planes” los met Sam & Dave’s “you got me hummin” en hun eigen “humpty dumpty”. Kant twee voegt daar “aria” en “showbiz suite” als hoogtepunten aan toe. Warme toetsen van Marc Moulin, rubberen baslijnen en goede nummers. Meer heb ik vandaag niet nodig.

No comments yet

Leave a Reply

