Skip to content

smeed je eigen ketens.

November 28, 2009

ellison – strawberry rain (van “forge your own chains“, 2009)
top drawer – song of a sinner (van “forge your own chains“, 2009)

Oh man – ik ben deze plaat nu al twee weken elke dag aan het draaien, en iedere keer wil ik weer andere nummers ervan bloggen. Vandaag een kogel door de kerk: er zijn geen twee nummers waarmee ik écht recht kan doen aan “forge your own chains: heavy psychedelic ballads and dirges 1968-1974“. Ik hoorde in september voor het eerst over deze compilatie op Now Again, en was sceptisch. Er staan nummers op van onder andere Ofege, D. R. Hooker en East of Underground, en die kende ik al.

Met gezonde tegenzin naar een digitaal exemplaar geluisterd en whaddayaknow…Helemaal. Geweldig. Misschien wel dé verzamelaar van 2009.

Perfect uitgevoerd concept, spannende nummers (oa Nigeriaanse fuzz, diepe gospel, gestoorde Iraanse ontploffingen en een dosis bleekneusjes die teveel geblowd hebben) in een mooie hoes. “Forge your own chains” is helemaal waar ik op het moment naar op zoek ben in muziek. Koop dat album en smeed je eigen ketens.

One Comment leave one →
  1. Horst Tappert permalink
    November 30, 2009 8:30 pm

    Goeie shit man!
    En daarbovenop wil ik je natuurlijk reteveel succes wensen morgen op de grote dag van de prijsuitreiking. Go Cortez!

Leave a Reply

