Skip to content

de geheime tuin van bibio

September 8, 2009

bibio – cry! baby! (van “ambivalence avenue”, 2009)
bibio – lover’s carvings (van “ambivalence avenue”, 2009)

Oei! Dit is een onverwacht mooie plaat zeg. Ik zag het prachtige hoesje een tijdje geleden al ergens voorbij komen, maar dacht op basis van een omschrijving (“een kruising tussen madlib en folk“) dat het niet mijn kopje thee zou zijn – je kunt immers niet alles luisteren.

Gelukkig hoorde ik vorige week een nummer voorbij komen – mijn oren stonden meteen overeind. Ambivalence Avenue is een prachtige plaat, waarop bibio ongestoord alles doet waar hij zin in heeft. Dat is een boel, want de muziek loopt uiteen van psychedelische folk tot phoenix-achtige pop, en stopt ondertussen ook bij stukjes wonky hiphop en instrumentale zwijmel in de stijl van express rising. Nice.

Bibio bouwt in 42 minuten zijn eigen tuintje, en wij zijn welkom om ons samen met hem te verwonderen… een album dat voor mij bij het beste van 2009 hoort.

2 Comments leave one →
  1. September 17, 2009 9:43 am

    Ben het er helemaal mee eens! Heb de plaat inmiddels al meer dan grijs gedraaid……..

  2. November 9, 2009 9:58 pm

    may I second that?

Leave a Reply

