Skip to content

dazy sunday afternoon

May 24, 2009

the jazz corps featuring roland kirk – st (pacific jazz 1966) album

Ahhhhh…. [schudt met hoofd]…even naar binnen.

Na de afgelopen uren op het dakterras te hebben liggen lezen is het tijd om even naar binnen te gaan – mijn bovenlijf begint gevaarlijk roze te worden, en in mijn hoofd is het meer dan 37 graden.

Tommy Peltier en zijn Jazz Corps namen deze plaat in 1966 samen met Rahsaan Roland Kirk op, en ik ben blij dat Peltier de blinde multi-instrumentalist zover heeft gekregen: Kirk was sinds toen sinds een aantal jaar solo, en had zich voorgenomen geen gast- of ondersteunende rollen meer te accepteren.  Artistiek goed te verdedigen, maar als je deze plaat hoort maakt het nieuwsgierig naar welke andere samenwerkingen we gemist hebben.

Het album klinkt licht, wendbaar en vrolijk zonder als een tussendoortje te klinken. Er worden geen covers gespeeld, de nummers zijn gevarieerd en toch coherent en last but not least klinkt de hele band alsof ze van het spelen genieten.

Perfecte muzikale kost voor een stralend blauwe lucht » ik ga weer naar buiten!

4 Comments leave one →
  1. Pjotr OLM permalink
    May 24, 2009 5:37 pm

    En daar is geen woord over gelogen! Doet het ook erg goed op het balkon. Cheers!

  2. Sjaak permalink
    May 28, 2009 8:20 am

    Bedankt voor deze LP! Ik heb binnenkort een bescheiden tuinfeest en daar hoort uiteraard swingende muziek bij. Heb jij tips voor een ultiem zomers jazz/funky plaatje? Mijn vrienden hebben qua muziek een beperkte horizon. Als ik iets opzet krijg ik al gauw commentaar… Dus je begrijpt, het is moeilijk iedereen tevreden te houden. (en dat hoeft ook niet natuurlijk). Gr Sjaak.

Trackbacks

  1. aanstaande zondag: Cortez @ Cordes : poolside barbeque «
  2. Zondagmiddag (slight return) «

Leave a Reply

