Skip to content

the return of the hypnotic brass

May 19, 2009

hypnotic brass ensemble – alyo (van hun debuutalbum, 2009)
hypnotic brass ensemble – flipside (van hun debuutalbum, 2009)

De gebroeders Cochran zijn terug… en hoe.

Na 28 maanden geleden voor het eerst over het Hypnotic Brass Ensemble te hebben geschreven, zijn de mannen na diverse wereldwijde omzwervingen en bijbehorende avonturen geland bij het Engelse Honest Jons label. Daar aangekomen hebben ze gelijk in drie dagen hun debuutalbum – dat vandaag uitkomt – opgenomen. Muzikale hulp komt onder andere van Tony Allen (afrogod), Malcolm Catto (Heliocentrics, MRR-ADM en meer) en Flea van de Red Hot Chili Peppers(?!), en de nummers zijn een mix van eerdere composities en nieuwe nummers.

Een paar weken geleden kwamen bovenstaande twee tracks bij wijze van voorproefje uit op een 10″. Ik moest even wennen aan de professionele geluidskwaliteit en de gastdrummer, maar inmiddels ben ik vooral van “flipside” erg gecharmeerd.

Om dit blijde nieuws van een kersje te voorzien kan ik daarnaast meedelen dat de het hele ensemble 4 juni aanstaande te zien en te horen is in het Rotterdamse Watt. Gratis. Ik weet ook niet waarom, maar het is gratis. Check dit filmpje van hun Rotterdamse optreden in 2007 – ik zie je daar!

3 Comments leave one →
  1. Arne permalink
    May 19, 2009 9:07 pm

    Zie je daar dan!

  2. Horst Tappert permalink
    May 19, 2009 9:25 pm

    F**K!
    Nu kan ik alweer niet!

  3. Thijs permalink
    May 20, 2009 8:14 pm

    Ah daar ga ik zo ontzettend wezen! Gratis nog wel, altijd goed. Moet trouwens zeggen Willem dat ik juist wel gecharmeerd ben van de geluidskwaliteit en het gevoel had dat ze eindelijk ‘thuis’ waren, of ten minste dat het klinkt zoals het zou moeten klinken.
    Tot de 4e!

Leave a Reply

