Skip to content

new holidays (VS) mayer hawthorne

May 12, 2009

new holidays – maybe so, maybe no (soulhawk 45, 1969)
mayer hawthorne & the county – maybe so, maybe no (stones throw 12″, 2009)

Een paar maanden geleden werd ik aangenaam verrast door het debuut van Mayer Hawthorne. Plaat gekocht, goed beluisterd en benieuwd naar toekomstige nummers!

Fast forward naar vorige maand, en meneer Hawthorne brengt een cover uit van één van mijn favoriete group soul singles van de New Holidays uit Detroit.

Ik onthoud me for the sake van deze blogpost nog even van een oordeel, en zet ze voor jullie oren in een boxring tegenover elkaar… wie wint?

Naschrift: een attente lezer wees mij erop dat de link voor de New Holidays niet (goed) werkte – dit is bij deze opgelost.

2 Comments leave one →
  1. May 13, 2009 7:39 am

    lastig lastig, zo veel schelen de versies namelijk niet, de geluidskwaliteit daargelaten. ik ga voor een k.o. van beide kanten.

  2. May 14, 2009 7:14 am

    Laten we de prijs eerlijk delen, New Holidays winnen qua versie, Mayer heeft een betere hoes.

Leave a Reply

