Skip to content

boemerang

April 28, 2009

barbara lynn – here is barbara lynn (atlantic 1968) album

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt met een LP: ik kocht deze plaat van Barbara Lynn eind februari, en besloot hem na een paar keer luisteren te verkopen omdat dat hij het geld mijns inziens niet waard was (ja, ik pas soms totaal arbitraire regels toe om de verzameling niet te groot te laten worden)

Vorige week zaterdag verliet de plaat mijn huis richting Zwitserland… waarop ik de dagen erna het openingsnummer niet uit mijn hoofd kreeg. Hmm. Cue afgelopen zaterdag, en ik loop letterlijk tegen een ander exemplaar van “Here is Barbara Lynn” aan terwijl ik een platenzaak binnen wandel. Wat betreft het grotere kosmische evenwicht had ik die kennelijk moeten houden, begreep ik meteen. Aangeschaft en mee naar huis genomen, en nu is het tijd de puntjes op de i van het platen-karma (het bestaat) te zetten.

Maak je klaar voor 12 nummers bluesy soul van mevrouw Lynn, die niet alleen zingt en gitaar speelt maar ook een aantal nummers schreef. Opgenomen in Texas door Huey P Meux en zijn band, die ook op platen van Archie Bell & The Drells en Sunny & The Sunliners te horen zijn. Een plaat die voorlopig opgeborgen wordt – en blijft! – tussen Irma Thomas en Ann Peebles

3 Comments leave one →
  1. May 27, 2009 8:23 am

    mooie deze, mijnheer Cortez.

Trackbacks

  1. 8 x 7″ : Money «
  2. Don’t lose that good thing «

Leave a Reply

