Skip to content

paasweekend: the afterparty

April 14, 2009

andrew wartts & the gospel storytellers – there is a god somewhere (champ lp) album

Damn, dat was één perfect Paasweekend! Volgensmij ben ik niet de enige die de afgelopen dagen buiten heeft doorgebracht en zijn / haar zorgen even vergat met de zon op de huid. Ik was met vrienden in Drenthe, alwaar de termen kneuterig en pittoresk een nieuwe betekenis kregen in het licht van de hardcore Tokkies die naast ons in een sta-caravan bivakkeerden… ik heb het in ieder geval nog niet eerder meegemaakt dat de klussende buurman meezong met André Hazes terwijl zijn twee papegaaien elkaar op de achtergrond uitscholden(!)

Gelukkig was ik mellow mellow als een deur en kon ik er alleen maar om lachen – als ieder Paasweekend zo is gaat ik nog eens aan de here! Daarop vooruitlopend vandaag wat smooth gospel fire in de vorm van de eerste lp van de Gospel Storytellers (die nog steeds bestaan)

Deze plaat was tot eind vorig jaar redelijk onbekend, maar nadat een vermaarde verzamelaar (hint: zijn downtempo-album heeft een mistig bos als hoes) een partij op de kop tikte ging het – binnen mijn wereldje – snel. Eind december landde mijn exemplaar in de brievenbus, maar nadat ik hem open had gemaakt bleek dat er door alle nummers een hoogst irritante piep zat: niet echt lekker luisteren. Aangezien ik geen dure platen in mijn kast ga zetten die ik niet luister is de plaat al snel naar een nieuwe eigenaar gegaan. Het duurde tot vorige week voordat ik er aan toekwam om de piep in kwestie te isoleren en verwijderen in een audio-programma (ik had de plaat namelijk wel even opgenomen). Het resultaat is mijns inziens best aardig: soms is er nog steeds een beetje van de piep te horen, maar all in all is de plaat beluisterbaar.

Ga even zitten, en luister hoe de vijf muzikanten en ditto zangers het vuur van een Clefs of Calvary op hun gemak koppelen aan de rust van een Bill Withers – erg smakelijk. Het album wordt later dit jaar trouwens opnieuw uitgebracht door een voor mij nog onbekend label, dus als het hier klikbare je bevalt kun je financieel iets terugdoen…

2 Comments leave one →
  1. Arne permalink
    April 17, 2009 1:18 pm

    Heerlijk, heerlijk, heerlijk.

  2. April 28, 2009 8:04 am

    ik gooi nog een schepje bovenop de reactie van Arne en zeg:

    Heerlijk, heerlijk, heerlijk, heerlijk

Leave a Reply

