Skip to content

seriado Verocai

April 6, 2009

arthur verocai – st (1972) album

Ha! Nooit gedacht dat ik een album een tweede keer op mijn blog zou zetten. Never say never zijn in dit geval ware woorden: vandaag the return of Arthur Verocai.

Zijn titelloze debuut is nog steeds één van mijn favoriete Braziliaanse lp’s, maar ik heb tot een paar weken geleden nooit geweten wat ik aan geluidskwaliteit mistte totdat ik via via een rip van Dj Ferrari‘s originele exemplaar in digitale handen kreeg. Na jaren wachten én een bezoek aan Brazilië had hij de hoop opgegeven ooit een exemplaar “in het wild” tegen te komen – een verstandige beslissing, en de reden waarom ik tevreden ben met mijn reissue – omdat er maar een paar schijnen te bestaan.

Na een obsceen bedrag voor de plaat te hebben neergeteld (denk voorbij de drie nullen) was Ivan, zoals hij echt heet, gelukkig zo vriendelijk de plaat op te nemen en te delen met het wereldwijde web. Dank! Het verhaal wordt echter nog mooier: onlangs trad Verocai op in Los Angeles, en speelde hij het album voor de allereerste keer live. Beelden alhier. Gelukkig zijn hardcore muzieknerds wereldwijd hetzelfde, dus Ferarri zat op de eerste rij, liet zijn album door Verocai signeren (zie foto) en schreef er een exstatisch verslag van.

Het mooiste voor ons is het feit dat het album nog nooit zo goed geklonken heeft – het lijkt of het oorspronkelijke steegje een avenue is geworden. Enjoy.

2 Comments leave one →
  1. Arne permalink
    April 6, 2009 8:50 pm

    goed bezig!

  2. jur permalink
    April 12, 2009 9:06 pm

    Zie ook:
    http://soulspectrum.blogspot.com/2009/03/verocai.html

    Groeten,
    Jur

Leave a Reply

