Skip to content

john martyn, 1948-2009

January 29, 2009

john martyn – go easy (van “bless the weather”, 1971)

Een van mijn favoriete zangers is vandaag overleden. John Martyn overleed thuis na een bewogen en strijdbaar leven waarin hij de dingen altijd op zijn manier probeerde te doen. En passant nam hij  – vooral tussen 1968 en 1973 – een serie klassieke albums op die hun hart op de mouw dragen.

Luister hierboven naar “go easy” van mijn grijsgedraaide exemplaar van “bless the weather“, en kijk hier naar een optreden uit 1973. Mocht zijn muziek je totnutoe voorbij zijn gegaan kan ik je “solid air” uit 1973 aanraden.

Rest in peace John.

4 Comments leave one →
  1. nail permalink
    January 29, 2009 7:48 pm

    ik ook

  2. January 30, 2009 9:06 am

    solid air is toch wel een van de mooiste liedjes ooit lijkt me zo.

  3. Vincent permalink
    January 30, 2009 9:55 am

    Hey Willem,

    Veel over Martyn gelezen in bladen als Uncut en Mojo. Maar ik had nog nooit een nummer van hem gehoord. Foutje! Ik luister nu naar Solid Air. Prachtig spul.

  4. January 30, 2009 12:34 pm

    Willem, ik stel voor dat we het nooit meer samen over onze helden hebben, aangezien onlangs is bewezen dat ze de dag erna – door een cosmic coincidence – komen te overlijden.

    We hebben het wel over iets anders dan.

Leave a Reply

