Skip to content

ik ben vandaag zo vrolijk

January 22, 2009

the whitest boy alive – keep a secret (van “rules”, 2009)
the whitest boy alive – intentions (van “rules”, 2009)

Eergisteren vond ik tot mijn grote verrassing het nieuwe album van The Whitest Boy Alive in mijn mailbox. Ik had geen idee dat ze dat überhaupt een tweede album hadden opgenomen (ik zat vrolijk te hopen op een nieuwe cd van The Kings of Convenience), en ook niet dat dat pas 3 Maart uitkomt. Nice! Dank voor Mr X die het me ongevraagd toeschoof, want ik luister de hele week al niets anders.

Muzikaal is het een logisch vervolg op hun debuut “Dreams“: uitgeklede ritmes dragen sterke liedjes met de stem van Erlend Øye in de hoofdrol. Nieuw zijn de analoge keyboards die op onverwachte momenten opduiken, de variatie in ritmes en de verdere experimenten qua structuur. Na wikken en wegen ben ik opgehouden met het zoeken naar twee nummers die het album goed representeren: “Rules” werkt net als de eerste cd het best als een geheel. Hierboven daarom zonder opsmuk de eerste twee nummers van het album… en nu maar hopen dat het jullie harten en portemonnees sneller doet kloppen in de aanloop naar de eerste week van Maart!

NB: de band is komend Paasweekend de headliner van het Motel Mozaïque festival in Rotterdam.

2 Comments leave one →
  1. nail permalink
    January 23, 2009 7:38 am

    Joepie!!!!!

  2. February 10, 2009 7:18 pm

    het hele album is nice, maar High on Heels is toch wel net even lekkerder dan de rest als je het mij vraagt..

Leave a Reply

