Skip to content

2008 best: cortez & deluca go video

January 13, 2009

Daar istie dan! Op uitnodiging van DeLuca hebben we een paar weken geleden bij mij thuis bovenstaande video opgenomen. Camera, editing en general good vibes werden verzorgd door Jay van Kleurenbar.tv, waarvoor Kudos.

Hier kun je alle nummers die in het overzicht voorbij komen downloaden, en dan rest mij verder niets behalve het meest belangrijke…. wat zijn jullie favorieten van 2008? Alles kan en mag – leef je hieronder uit!

19 Comments leave one →
  1. melissa permalink
    January 13, 2009 7:12 pm

    Superleuk!
    En wat een gezellig hoekkie!
    Is dat echt bij ons thuis opgenomen?

    mijn favoriet dit jaar is het album van Q-tip
    (ik geloof dat het een ‘vrouwen-album’ was, toch? Nou, dat klopt dan dus!)

  2. Serge permalink
    January 13, 2009 10:50 pm

    My God! Wat een vette top 8! Menahan Street Band is wel errug lekker met z’n vrolijke blazers en fijne groove. Als Badu liefhebber was ik toch een beetje teleurgesteld in haar laatste produkt maar na het luisteren van de door jouw voorgeschotelde remake van Honey moet ik misschien toch nog eens opnieuw luisteren. En José… tja.. die stem heh… wat een stem heeft die gast. Thnx for introducing me! Acoma… lekkere ritmesectie en droog gitaarriffje. Wee feels mighty fine! Sprigs of Time is met zijn potten en pannen en invallende blazers een zenuwnummer van grote klasse!

    Cortez rocks!

  3. January 13, 2009 11:15 pm

    Ik wilde je mijn favorieten nog vertellen, maar je zat er steeds tussendoor te praten 😉

    Voor wat het waard is, de platen waar ik in 2008 het meest op gesteld ben:

    01. Menahan Street Band – Make The Road By Walking
    02. Santagold – Santagold
    03. Elizabeth Shepherd – Parkdale
    04. DJVT – De Machine
    05. Shawn Lee & Clutchy Hopkins – Clutch Of The Tiger
    06. Examples Of Twelve – The Way Things Are
    07. Siji – Adé Siji
    08. Natural Yogurt Band – Away With Melancholy
    09. Hardkandy – Second To None
    10. Aaron Parks – Invisible Cinema

  4. nail permalink
    January 14, 2009 8:38 am

    Ja,
    superleuk dus!

  5. January 14, 2009 11:41 am

    15 from so many:
    Flying Lotus :: Los Angeles (Warp)
    Karl Hector & the Malcouns :: Sahara Swing (Stones Throw)
    TV on the Radio :: Dear Science (4AD)
    Heliocentrics :: Out There (Stones Throw)
    Menahan Street Band :: Make the Road by Walking (Daptone)
    Portico Quartet :: Knee Deep inthe North Sea (Vortex)
    John Zorn :: The Dreamers (Tzadik)
    Keep on Struttin’ :: Imitations, Interpolations & the Inspiration of the Meters (Le Smoke Disque)
    African Scream Contest :: Raw & Psychedelic Afro Sounds from Benin & Togo 70s (Analog Africa)
    Spiritual Jazz (Jazzman)
    Amadou Balake :: Senor Electico (Oriki)
    Salah Ragab & Cairo Jazz Band :: Egyptian Jazz (Art Yard)
    Bobby Williams :: Funky Superfly (Jazzman)
    Wee :: You Can Fly on my Aeroplane (Numero)
    Hugh Masekela :: Home is Where the Music Is (Verve)

  6. January 14, 2009 3:16 pm

    Now in January I normally catch up with the lists and everything I missed. I especially liked all the jazz recommendations here:
    http://jazzzin.blogspot.com/

    Keep on blogging Cortez (the killer!)

  7. cortez's moeder permalink
    January 14, 2009 9:12 pm

    Nou, ik heb dus the menahan streetband gehoord (als moeder) met de track (dit fluistert je vader me in) “home again”. Ik houd niet zo van de kopersectie dus geef mij maar wat rustige jazz… om bij te lezen!
    Wel heel leuk om je op deze manier te zien!

  8. January 15, 2009 12:47 am

    you are the best !
    Man you have comments from Matsuli ! waow respect ! keep up the good work 😉

  9. January 15, 2009 1:19 pm

    oei, teveel goede platen gehoord afgelopen jaar die op een rijtje zetten zonder iets essentieels te vergeten gaat niet lukken. dan de concerten waar ik het meest van onder de indruk was afgelopen jaar (in willekeurige volgorde):

    Charles Walker & The Dynamites @ Rotown: nooit eerder van gehoord, maar wat een soulvolle band en wat een zanger.
    Sharon Jones & The Dap Kings @ NSJ: spreekt voor zich
    Budos Band @ Bibelot/Rotown: nul podiumpresentatie maar wat een perfect geluid
    Jose James @ Paradiso: mijn held
    Kissmekillme @ Zwarte Ruiter: ben niet helemaal objectief, maar dit is perfecte feel good pop
    Christian Prommer’s Drum Lesson @ NSJ: op papier klinkt het als de zoveelste dance-jazz crossover, maar heb hier als een gek op staan dansen. Kan natuurlijk ook liggen dat ik net bij Sharon Jones vandaan kwam.
    Lefties/The Madd/La Melodia @ Slag Bij Waterloo festival: ubersympathiek straatfestivalletje met puike line up
    Mdungu @ Nyama: Nederlands beste (en enige?) afrobeat band

  10. Thijs permalink
    January 15, 2009 4:59 pm

    Hmmm ben heel slecht in lijstjes. Vergeet altijd wat er is uitgekomen. Heb ook eerlijk gezegd niet zoveel ‘nieuws’ gekocht dit jaar. Wel een heleboel platen overgekocht van ene Willem ;).
    Maar goed toch maar een poging. Sowieso endorse ik alle genoemde titels van hierboven, dus die ga ik niet meer noemen.

    Theo Parrish – Sound Signature Sounds reissue(Sound Signature)
    Erykah Badu – New Amerykah (Motown)
    Kohfie Konneckt – HETISZOVER (Noah’s Ark)
    Rapheal Saadiq – The Way I See It (Columbia)
    Prime Numbers – alle 12” en de nieuwe mix van Trus Me (Prime Numbers)
    Moxie – Alle Moxie 12” (Moxie)
    Various Artists – Falling of the Reel vol 2 (Truth & Soul)
    Zuco 103 – After the Carnaval (Dox records)

  11. Thijs permalink
    January 15, 2009 5:36 pm

    p.s.: ik zie nu op de site van Hypnotic Brass Ensemble dat ze een soort vab comp album (denk ik) hebben uitgebracht genaamd ‘The Brothas’. Beetje vaag allemaal kan er niet echt veel info over vinden. Maar goed als die afgelopen jaar uit is gekomen hoort ie er ook zéker bij!

  12. January 20, 2009 4:46 pm

    Sympathieke tuub – moeten jullie vaker doen!
    kan alleen maar instemmen met de muzikale keuzes in de tuub en hierboven- sprigs of time, menahan, malcouns, flying lotus, zorn en analog africa maakten 2008 voor mij toch nog een redelijk mooi jaar. Wat maakte mij nog meer blij?

    Truly Pheasant – Tweed Prison Tapes – beste nederlandse mp3album, hiphop zoals het bedoelt is, geschift

    Rearward Records – een stevige dosis Clarke-Boland reissues, jammer van het slordige labels plakken

    Sublime Frequensies – 1970’s Algerian Proto-Rai Underground – beste SF release sinds Choubi! Choubi! – protorai, je had er bij moeten zijn

    MRR-ADM – Untitled 10″ – lijkt al weer lang geleden, maar hiermee begon 2008 vies en denderend

  13. JOHNNY SMOKE permalink
    January 21, 2009 8:11 am

    Fijne blog boyzzz ,
    lijstjes , lijstjes , lijstjes, nog steeds leuk om te lezen, steeds moeilijker om te maken. in 2008 wederom kilo’s vinyl op 7″ aangeschaft, toch wederom allen uit de oude doos. Gelukkig heeft Hank Williams ooit een zoon het leven geschonken, en die op zijn beurt ook een. HANK III rules : Damn right, rebel proud……..
    grtzzzzz,

  14. February 1, 2009 12:56 pm

    Nou, dit is dan mijn lijstje van afgelopen jaar:

    Franz Hautzinger “The Neubacher Blech” (Extraplatte)
    Andrea Belfi “Knots” (Die Schachtel)
    Peter Broderick “Docile” (Kning Disk)
    Mount Eerie with Julie Doiron and Squire “Lost Wisdom” (PW Elverum & Son)
    Autistic Daughters “Uneasy Flower” (Kranky)
    Christian Weber “Solo Walcheturm” (Cut)
    Skyphone “Avellaneda” (Rune Grammofon)
    Tujiko Noriko/Lawrence English/John Chantler “U” (Room 40)
    Riccardo Dillon Wanke “Caves” (Sedimental)
    Lawrence English “Kiri No Oto” (Touch)

  15. February 1, 2009 1:01 pm

    En wat een leuk filmpie! Niet mis ook, uw Engels!

  16. February 4, 2009 11:41 am

    Smeuïge platen, ja zekersss…

Trackbacks

  1. ondeelbaar en uproarious «
  2. all these lists are making me itch! «
  3. Club Cortez & Royal Groove present 2009 in review (video + mix) «

Leave a Reply

