Skip to content

2008 best: aankondiging

December 31, 2008

jazzanova feat. joe dukie – what do you want? (2008)
jazzanova feat. bembe segue – morning scapes (2008)

Dames / Heren: het is 31 december, en over een paar uur wordt 2008 afgesloten. Ik zou geen hardcore muzieknerd zijn als ik het einde van een jaar niet aangreep voor een groots lijstjesfestijn zoals vorig jaar. Maar omdat joe toch een beetje hip ende bij den tijd moet blijven, gaat het dit jaar weer nét effe anders😉

De komende week zijn er wat voorgerechten in de vorm van posts waarin ik aandacht besteed aan dingen die dit jaar met hun hoofd boven het maaiveld uitstoken – en dit is de eerste. Terwijl ik daar druk mee ben wordt aan de andere kant van het land de laatste hand gelegd aan aan de eerste Royal Groove Video Review waarin yours truly zijn top 8 van 2008 in beeld en geluid presenteert! Op uitnodiging van DeLuca, die zijn jaaroverzicht vandaag online heeft gezet, praat en draai ik daarin onder andere plaatjes van Wee, Dj Day en José James aan elkaar. Ik heb er nog niks van gezien, en ben dan ook erg benieuwd…

Voor het zover is dus eerst aandacht voor de platen die de top 8 net niet haalden, en vandaag is dat “Of all the things” van Jazzanova. Zoals ik een paar maanden geleden schreef zat ik eigenlijk niet te wachten op een nieuwe plaat van het Duitse collectief – ik was eigenlijk al lang blij dat ik weer een kledingzaak of café in kon lopen zonder dit te horen! Kennelijk waren de heren zelf ook klaar met deze übercoole loungemuzak, want voor hun nieuwe album kiezen ze voor liedjes boven beats.

Geholpen door onder andere José James, Bembe Segue, Joe Dukie, Leon Ware en Ben Westbeech leveren de heren een plaat af waarvan in ieder geval 9 van de 12 nummers prachtig zijn, en zonder problemen dagelijks geluisterd kunnen worden. Dikke gearrangeerde soul in de traditie van Marvin Gaye, Terry Callier en Donny Hathaway…. ik zag hem ook niet aankomen. Luister hierboven naar twee nummers en try to tell me dat dit geen kwaliteit is.

One Comment leave one →

Trackbacks

  1. 2008 best: pauzemuziek «

Leave a Reply

