Skip to content

ik heb één ding op mijn verlanglijstje…

November 30, 2008

larry coryell – coryell (vanguard apostolic, 1969) (alt_dl) album

…en dat is dat ik wil weten wat er tussen 1968 en 1971 in het Amerikaanse kraanwater zat.

Ik weet al langer dat het gros van mijn favoriete lp’s uit de periode 1964-1975 komt, maar nadat ik gisteren de lp hiernaast vond ging er een lampje branden: ik ben positief geobsedeerd door muziek uit ’68, ’69, ’70 en ’71.

Coryell” laat horen waarom: muzikale grenzen worden niet gevormd door genres of song-structuren, maar door je eigen fantasie. Op deze lp, waar onze Larry gezellig naakt voorop staat met vrouw en kinderen, gaat de gitarist de strijd aan met zowel zijn engelen als zijn demonen. Bijgestaan door onder andere Bernard Purdie op drums resulteert dat in een coherente muzikale tienkamp van heb-ik-jou-daar.

Tijdens het luisteren moest ik onder andere denken aan het album van Black Merda dat ik vorige week postte, de psychedelische albums van Muddy Waters en Howlin Wolf, Archie Whitewater (is er een maand dat ik het niet over hem heb?), The Rotary Connection, Eddie Fisher en vroege Black Sabbath(!). Best wel breed dus, maar ook allemaal albums die in De Periode vallen. Wordt vervolgd!

No comments yet

Leave a Reply

