Skip to content

back in the days when i was a teenager

November 3, 2008

q tip – manwomanboggie (van “the renaissance”, 2008)
q tip – move (van “the renaissance”, 2008)
…Before I had status and before I had a pager, you could find the abstract, listening to hip-hop, My pops used to say it reminded him of bebop,
I said ‘Well, daddy, don’t you know that things go in cycles, Way that Bobby Brown is just ampin’ like
Michael, It’s all expected, things are for the lookin’, If you got the money Quest is for the bookin’

Q Tip is – negen jaar na zijn laatste officiele album – terug. Ik was op basis van een aantal nummers die deze zomer gelekt waren bang dat hij dat beter niet had kunnen doen – maar niks is minder waar! De afgelopen week is “The Renaissance” nooit ver van mijn oren geweest met zijn mix van live baslijnen, goede gastvocalisten en catchy nummers. Luister hierboven naar het door hemzelf geproduceerde “manwomanboggie” en de beat van Jay Dee op “move” en oordeel zelf… en vergeef de beste man zijn twijfelachtige keuzes op het gebied van titels.

3 Comments leave one →
  1. Thijs permalink
    November 4, 2008 10:27 am

    Voilà!
    Ik vind het album van Q-Tip, met gerust hart mijn favoriete rapper, tóch een beetje tegenvallen hoor. Teveel de niet helemaal lekkere loops die ook op Amplified te horen waren, teveel georienteerd op clubgrooves, het hoeft niet een compleet politiek interessante plaat te zijn maar mis het desalniettemin. ‘You’, ‘Shaka’ en de single zijn echt wel dope, de meeste incluis de track(s?) van Dilla zijn middelmatig en sommige echt gewoon muf of te geforceerd zoals die met Saadiq (jammer, aangezien het nieuwe album van hem echt heerlijk is) of Norah Jones. Ik weet niet, misschien vergelijk ik het onbewust nog teveel met de dagen met de Tribe maar heb het idee dat ie gewoon beter kan!

    p.s.: wat vind je btw van de nieuwe Foreign Exchange album?

    p.p.s.: Jammer dat je Lefties niet jouw ding is. Het is idd redelijk een Meters imitatie (alleen een stuk harder). Quantic is ook van mening dat ie zulke bands niet boeiend vindt omdat ze niks toevoegen, maar het hoeft voor mij niet altijd perse iets ‘nieuws’ te zijn. Als het goed is, is het goed! Quantic’s laatste album vind ik dan weer niet zo boeiend, komt niet echt over, haast geforceerd.

  2. nail permalink
    November 5, 2008 8:34 am

    Kvind het ook niet meer zo rauw, kvond het vorige langgeleden album ook al niet zo. Te gelikt voor mij vrees ik…

  3. November 10, 2008 12:37 pm

    spijt me willem, maar qtip wil me niet echt overtuigen met zn nieuwe werk. geinig album, maar dit is wel iemand die ooit de hiphop mede hervormd heeft, en niet zo maar een rapper, dan verwacht je toch wel meer.

Leave a Reply

