Skip to content

john legend heeft een grote broer…

March 18, 2008

black spade – to serve with love (intro) (van “to serve with love”, 2008)
black spade – the one (20s love song) (van “to serve with love”, 2008)

…met ballen! En daar ben ik blij om, John Legend heeft me het afgelopen jaar namelijk vooral teleurgesteld: hoe kan de optelsom van een mooie stem én het talent om goede nummers te schrijven zo’n ontzettende bak sky radio-gezever opleveren? Jemig de pemig zeg.

Gelukkig is er een new kid on the block: Black Spade uit St. Louis. Gewapend met een stapel platen, een keyboard uit 1984, een microfoon en een computer heeft hij zo goed als in zijn eentje “to serve with love” gemaakt. Hierboven de futuristische openingstrack én een catchy voorbeeld van de rest van het album. 0-1 voor Legend, wat jullie?

4 Comments leave one →
  1. Thijs permalink
    March 19, 2008 2:24 pm

    ja dope! Ik ben wel van die nieuwe ‘broken hiphop’, wat vind je trouwens van Louis Bordeaux, FS Green en die jongens die veel door Nalden en lijn5 worden gepompt?

  2. March 19, 2008 9:29 pm

    Die namen zeggen me niks Thijs – please enlighten me!😉

  3. March 20, 2008 10:35 am

    nijs!

    @ thijs: ik vind deze gemankeerde hiphop wel lekkerder dan veel van die goed geproduceerde maar toch wat saaie instrumentale beats die je veel hoort nu. vocalen maken het allemaal wat houdbaarder.

  4. Thijs permalink
    March 23, 2008 10:09 am

    @cortez: check maar appletree records, of dit: http://www.divshare.com/download/4085683-630 beetje in trant van Flying Lotus, Sa-Ra etc. (of check Javaanse Jongens http://www.myspace.com/dejavaansejongens). Wat betreft FS Green: http://www.myspace.com/fsgreen, is toch echt een erg goede producer en is pas 19 jaar volgens mij!
    @taco: ja ik snap wat je bedoelt. Heb ik bij sommige beats ook wel maar begin het steeds meer te waarderen. Tis ook niet echt voor op de dansvloer natuurlijk. Het wordt denk ik wel steeds groter die instrumentale broken hiphop.

Leave a Reply

