Skip to content

meer biets

March 8, 2008

theo parrish – twisted friskie biscuits (van “sound sculptures vol. 1“, 2007)
pilooski – love is wet (van de “love is wet ep“, 2007)
cymande – brothers on the slide (ruffy tuffy mix) (12″, 2005)

Back by popular demand: beats, en wel in bovenstaande volgorde.

Theo Parrish, onder wiens naam een kleine documentaire over hem zit, is al een dikke tien jaar bezig de muzikale erfenis van Detroit uit te breiden. Of het nou gruizige house, disco edits of spirituele jazz is – hij kan het met verve. Luister naar één van de prijsnummers van het eerste deel van zijn “sound sculptures

Pilooski had vorig jaar een enorme hit moeten hebben met zijn remix van Frankie Valli’s “Beggin“, maar het lot besliste helaas anders. Niet getreurd, de fransman gaat onverstoorbaar verder en zette eind vorig jaar (in mijn oren) een reuzestap met het titelnummer van zijn “love is wet EP“: downtempo, soulful en Eigen. Erg fijn!

Last but not least een vreemde eend in de bijt: een uptempo re-edit van Cymande‘s dansvloerklassieker “brothers on the slide“. Geloof me – als er iemand sceptisch is over het herverbouwen van klassiekers ben ik het.. maar deze werkt voor me. Het betere knip & plak-werk, en het plezier spat er vanaf. Wat jullie?

2 Comments leave one →
  1. Th to the ijs permalink
    March 10, 2008 12:23 pm

    Jaaa weer biets, heerlijk! De brothers on the side mix is mijn favoriet hier. Doet me denken aan die Numero Group disco edit/mixes, erg dansbaar!

  2. taco permalink
    March 31, 2008 12:20 pm

    theo parrish kan zolang hij geen kwelende zangers hun gang laat gaan niet stuk bij mij en ook pilooski is weer in vorm. die kerel is me vaak wat te weird maar hier precies goed. die cymande is me trouwens net iets te plat met de harde kick.

Leave a Reply

