Skip to content

hiphop is voor de mensen

March 3, 2008

michael jackson / the jackson five – we’re almost there (45, 1969)
melvin bliss – synthetic substitution (45, 1973)
cutmaster cool v featuring biz markie – tribute to scratching part 2 (1988, onuitgebracht)

Ik ben zo wit als ze komen, draag een bril, ben na het atheneum naar de universiteit gegaan. Ik ben geabboneerd op de VPRO-gids, lees NRC Next en bezit een pastamachine.

Maar als ik met één muzieksoort opgegroeid ben is het hiphop.

Life stranger than fiction, huh? Hoewel ik tegenwoordig niet vaak meer blij wordt van nieuwe hiphop, staan er 300+ hiphopplaten uit de periode 1979-1995 bij me in de kast die nergens naar toe gaan.

Hier moest ik vandaag ineens heel erg aan denken toen ik thuiskwam en een pakje openmaakte waar het onuitgebrachte tweede deel van Cool V’s “tribute to scratching” in zat. Ja, het nummer klinkt alsof het van een derde generatie cassettebandje opgenomen is – goede kans dat dat zelfs ook zo is – maar het enthousiasme waarmee de nummers van Michael Jackson en Melvin Bliss (de moeite waard om meer dan de break in het begin) geknipt en geplakt worden is f*ckin aanstekelijk.

File under: songs that made your day

No comments yet

Leave a Reply

