Skip to content

toegevoegd aan helden

February 13, 2008

neil young – cowgirl in the sand (van “everybody knows this is nowhere“, 1969)

Sinds Neil Young een klein jaar geleden besloot om zijn  concert in Massey Hall alsnog (36 jaar na dato) uit te brengen ben ik bezig aan een inhaalslag. Met de snelheid van een schildpad. De afgelopen maanden heb ik Neil Young, Everybody knows this is nowhere, After the goldrush, On the beach en Times fade away aangeschaft en regelmatig gedraaid. Vond het erg goed, maar een échte vonk had ik niet.

Totdat ik vandaag tegen de driedubbele verzamel-lp Decade aanliep en thuis alle zes de plaatkanten achter elkaar draaide. Wat een nummers zeg. Young = Grote Artiest, bijvoorbeeld door het prachtige popliedje wat in het 10 minuten durende “cowgirl in the sand” verstopt zitten tussen de feedback. En omdat hij “winterlong” geschreven heeft – ik heb gelijk de versie van The Pixies weer uit kast gehaald. The end.

2 Comments leave one →
  1. nail permalink
    February 14, 2008 6:46 pm

    Zalig…

Trackbacks

  1. Hattrick! (lijstjes + mix + baan) «

Leave a Reply

