Skip to content

alèmayèhu eshèté is een BAAS

February 7, 2008

alèmayèhu eshèté – telantena zaré (1977)
alèmayèhu eshèté – feqer feqer nèw (1973)

Of: hoe je als niet-cdkoper soms achterloopt op de mensen die wél geld uitgeven aan die zilveren schijfjes.

Eind 2007 zijn er twee lp’s uitgekomen met muziek uit de inmiddels 23 delen tellende Ethiopiques-reeks, en vorige week kwam ik er eindelijk aan toe die bij De Waaghals op te halen (ze stonden al een kleine twee maanden klaar). Ik ben erg blij dat ik dt gedaan heb – van Alèmayèhu Eshèté wordt ik net zo blij als een 16-jarige van een jumpstylehit.

De muziek stikt van de energie, is zo Westers als redelijkerwijs haalbaar is én Eshèté zingt zijn longen uit zijn lijf. Ik weet niet waarover, maar voel het wel, en that’s all that counts toch?

One Comment leave one →
  1. Thijs permalink
    February 7, 2008 4:16 pm

    Zeker goed. Moet ik ook nog kopen.
    Ik dacht trouwens al dat je bij Waaghals was geweest aangezien ik allemaal platen in de nieuwe 2ehands bak zag liggen die ook in je mailtje stonden haha.
    Ben er trouwens zaterdag niet bij, moet werken helaas. Ik vrees wel dat het niet zo druk gaat worden voor je. Het is namelijk dezelfde avond als de releaseparty in W2 van Kleine Jay en Cartes. Ben bang dat daar heel hiphoppend Oeteldonk daar heen gaat. Misschien een leuk afterparty in de Cordes net als vorig keur is natuurlijk ook niet verkeerd😉

Leave a Reply

