Skip to content

biets!

January 23, 2008

free the robots – jazzhole (van “free the robots” EP, 2007)
trus’me – at the disco (van “working nights” CD/2LP, 2007)
ako – soul ’69 part 2 (nog niet uitgebracht, deel 1 wel, 2008)

Bij wijze van onderbreking temidden van al dat integere-muzikanten-geweld vandaag drie x dikke nieuwe(re) beats. Komen ze.

Free the Robots zijn een duo (?) uit Californië en brachten vorig jaar een EP met 6 nummers uit die tussen Mr Scruff, Bonobo en Express Rising in zitten – instrumentale jazz hiphopachtige dingen dus. Luister hierboven naar “Jazzhole“.

Trus’me komt uit Manchester, en was al eerder op mijn blog te horen met “Nards“. Zijn debuutalbum vult het audio-gat tussen de stoffige langzame sound van Theo Parrish en de frisheid van de lichting debuutalbums van Franse houseproducers zoals Cassius en Daft Punk.

Ako is een knip-en-plak-genie (dit nummer is gemaakt met één draaitafel en het programma Cool Edit) uit Iowa, alwaar hij in een lokale tweedehandszaak werkt. Dit is zijn derde nummer in net zoveel jaren – werk ‘es door man!😉

3 Comments leave one →
  1. Thijs permalink
    January 25, 2008 7:17 pm

    Hey Willem,
    nice op deze beats hier te zien! Hoe ben je trouwens aan die Free the Robots EP gekomen? Ik heb me kapot gezocht maar kon niks vinden. Was toen maar gesettled met de Jazz&Milk EPtje waar Jazzhole ook op stond.

  2. taco permalink
    January 29, 2008 12:14 pm

    die jazzhole is fantastisch, simpel en doeltreffend gesampled. trus’me is zeker ook leuk, hele plaat is tof, een van de weinige house platen die ik gekocht heb afgelopen jaar. maar dat ako nummer? is wel een beetje flauw zeker vergeleken met het rockende deel 1.

    en meer biets beste man. die missen we een beetje de laatste tijd.

  3. Arne permalink
    January 31, 2008 4:45 pm

    die jazzmilk ep is anders ook leuk vogel

Leave a Reply

