Skip to content

mix: 8 million stories

November 12, 2007

va – 8 million stories, een soulmix door Cortez (2007)

Deze mix is opgedragen aan mijn zus, die tijdelijk met haar voet in het gips zit – dat deze nummers mogen krabben waar het jeukt. Sterkte zusje!

Dit is een soulmix. een echte. Zoals het nummer van Ann Peebles al zegt: “troubles, heartaches & sadness“. Na lang met het idee gespeeld te hebben, kreeg ik het dit weekend eindelijk voor elkaar om mijn gedachten over een mogelijke mix te vertalen naar wat 8 million stories werd.

Het idee achter de mix: onverwoestbare soulnummers die aan de ene kant dieper gaan dan soulklassiekers die je bijvoorbeeld op radio 2 hoort, maar die aan de andere kant ook weer niet obscuur for the hell of it zijn. Het resultaat: 15 nummers waar ik volledig achter sta in 45 minuten. De titel? Soul is bij uitstek een verhalend genre, en ieder nummer vertelt zijn eigen verhaal. Enjoy!

tracklist
01. james carr – at the dark end of the street
02. barbara lewis – hello stranger
03. james brown – bewildered
04. the trinikas – remember me
05. howard tate – stop
06. erma franklin – (take little) piece of my heart
07. curley moore – don’t pity me
08. syl johnson – concrete reservation
09. inell young – what do you see in her?
10. the dramatics – whatcha see is whatcha get
11. ann peebles – troubles, heartaches & sadness
12. penny & the quarters – you and me (demo)
13. otis redding – a change is gonna come
14. penny goodwin – too soon you’re old
15. sam cooke – bring it on home to me

3 Comments leave one →
  1. nail permalink
    November 13, 2007 7:19 am

    das lief, kben m nu aan t downloaden, daarna rustig luisteren… x

  2. Arne permalink
    November 13, 2007 8:54 pm

    was net op zoek naar Howard Tate’s ‘Stop’, dank!

Trackbacks

  1. 8 million stories - naschrift «

Leave a Reply

