Skip to content

herfstkwartet: bonus beat.

October 31, 2007

the brothers and sisters of los angeles – dylan’s gospel (1969) album

..en nu is de herfstcirkel compleet. Sinds ik vorige week het eerste deel van mijn herfstkwartet aan albums poste is de plaat hierboven eigenlijk niet onder de naald vandaan gekomen.

Het idee erachter: uitgebreid gospelkoor maakt een plaat met uitsluitend nummers van Bob Dylan. En dat werkt – en hoe! Ik ga verder niet in details treden, the evidence is hierboven te beluisteren, maar ik waag me wel aan een gewaagde statement:

de versie van “all along the watchtower” op deze plaat komt gevaarlijk dicht in de buurt bij de (definitieve) versie van Jimi Hendrix. Luister maar.

4 Comments leave one →
  1. November 1, 2007 5:54 am

    Ai ai ai!

  2. gummihm permalink
    November 1, 2007 11:34 pm

    Vind ‘t helemaal geen gewaagd statement!

  3. Dork permalink
    November 3, 2007 1:19 pm

    Het nummer is een echte teaser, helaas kan ik het album niet DL-en.
    Morgen mar weer eens proberen.

    thnx alot,

    D.

  4. Arne permalink
    November 5, 2007 10:00 am

    Over gospel gesproken: wist je dat een andere R’dammer enorm goed gospel blogt: Cies van Just Moving On
    http://blog.justmovingon.info/
    Luister vooral de Samuel / Sammy Cheatam nummers – stunning

Leave a Reply

