Skip to content

la vuelta de las listas!

July 30, 2007

Komen ze dan:

Bob Dylan – Highway 61 revisited (columbia)
eindelijk een goedkoop exemplaar van deze klassieke Dylan op de kop getikt – de definitie van een klassieker.

The Sylvers – st (pride)
eerste sylvers lp is bijna net zo goed als de tweede: meerstemmige fluwelen bedjes met soul.

Them – the “angry” young Them (decca)
tweede plaat van Van Morrisson’s eerste band; hartverscheurende witte blues / beat.

Theo Parrish – parallel dimensions (ubiquity)
welkome reissue van zeldzame techno met stof en funk in de groeven.

The Messiahs of Glory – just a little talk with jesus / how i got over (Hob singletje)
klaaglijke gospel door een kleine groep – luister hierboven naar “how i got over“. (als je dit mooi vind: ik heb er één extra!)
The Paragons – my best girl wears my crown (trojan)
verzamelaar van mijn favoriete rocksteadygroep met oa “the tide is high”, “ridin high on a windy day”, “my number one” en “on the beach”

Jimi Hendrix – are you experienced? (polydor)
kort gezegd: ik kwam erachter dat ik een gapend Hendrix-gat in de collectie had, waarop ik meteen deze lp, “electric ladyland” en “axis: bold as love” aangeschaft heb. De laatste is op dit moment de absolute favoriet, maar deze stond vooraan bij de draaitafel.

Va – Music from Africa: flutes and horns (kaleidophone)
de “guitars” die ik eerder postte bevallen zo goed dat ik op zoek ben gegaan naar meer… met resultaat! Ben in contact gekomen met iemand die meerdere delen uit de serie voor een zacht prijsje op voorraad heeft. Helaas tot nu toe alleen maar tijd gehad om deze open te maken en te luisteren (hij valt niet tegen), er staan nog drie andere gesealde te wachten 🙂

Gil Scott Heron & Brian Jackson – the first minute of a new day (arista)
van alle Scott Heron lps die ik heb is dit degene die ik ook vaak draai – warm, diep en gevarieerd, een aanrader.

Henri Texier – Amir (disques JMS)
opvolger van het geweldige Varech – meer dromerige solo-excursies van Franse multi-instrumentalist (nb: ik heb op het moment toevallig twee exemplaren van deze lp; stuur me een mailtje als je interesse hebt…)

tenslotte: hier een grotere foto, en als altijd ben ik erg benieuwd wat jullie muzikaal bezighoudt!

3 Comments leave one →
  1. soit permalink
    August 2, 2007 3:40 pm

    – Ernesto Djedje: Ziboté. (Heb je Ernesto ook je collectie?)
    – Maytones: – Come Along.
    – The Aggrolites: – Reggae hit L.A
    – Mark and the Spies. (goeie beatband uit Veenendaal)
    – Elze Soares: – Barao Beleza

  2. August 3, 2007 3:48 pm

    10 makkelijke scoorders voor in de auto op vakantie:
    1 Belleruche – Turntable Soul Music
    2 Best of Bardot (onmisbaar op de franse wegen)
    3 Ska Cubano (idem)
    4 Colombia! Golden years of Disco Fuentes
    5 Freakoff : Latin breakbeats, basslines boogaloo
    6 Jaune Toujours – Barricade
    7 Blackalicious – Nia
    8 Amy Winehouse – Back to Black
    9 Nicole Willis & The Soul Investigators – Keep Reachin Up
    10 Studio One Scorchers volume 1

  3. Arne permalink
    August 5, 2007 2:57 pm

    Ik heb besloten een vakje NIEUW BINNEN te maken zodra ik mijn collectie weer eens ga ordenen. Deze staan voorin het vakje:

    1 Sahib Shihab – Sentiments (Storyville 1972)
    Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik deze in vrijwel mint conditie tussen de Glen Millers en Boekelse Blaaskapel platen vond. Wat een ongelooflijke prachtplaat!

    2 Minnie Ripperton – Perfect Angel (Epic 1974)
    Essential

    3 The Louis Belson Explosion (Pablo 1975)
    Leuk big band werk.

    4 Oldambster Swing Triptet – Negentienachtste (SOT 1983)
    5 The Nedly Elstak Trio – Conglomeration (Coreco 1978)
    Nederlandse jazz, daar wil ik me verder in stroten de komende tijd – Tips zijn welkom!

    6 Novi Singers – Five, Four, Three (Muza 1974)
    Eindelijk!

    7 Escola de Samba da Cidade – Batucada No 3 (Philips 1971)
    Aanradertje! Instructieplaat van de sambaschool van Rio, op Philips Brasileira.

    8 Trio Melodia – Aproveita a Vida! (CBS 1966)
    Zeer komisch album van Braziliaans trio dat met name Amerikaanse pophits covert in het Portugees. Ze zingen alledrie enorm laag, een soort extreme vorm van trio-croonen. Hun cover van ‘The Snake’ is de track.

    9 A portrait of Linda Jones (Turbo)
    Nooit van haar gehoord, en de ongelooflijk lelijke hoes sloeg ik in eerste instantie over. Gelukkig toch geluisterd: wat een wijf! Diepe, diepe, diepe soul.

    10 Konono no1 – Congotronics (Crammed 2004)
    Had al wel 10″, maar na het fantastische concert op de Affaire moest ik dit album toch ook echt hebben.

Leave a Reply

