Skip to content

de zusjes zijn terug.

June 18, 2007

the lijadu sisters – danger (afrodesia, 1976) album

Ik ben een beetje een monomaan: als ik een artiest goed vind, heb ik de neiging zo snel mogelijk alles van diegene te pakken te krijgen. Dit gaat ook op voor de gezusters Lijadu, van wie ik vorige maand een album postte. Nu kan ik er omheen gaan lullen, maar laat ik gewoon maar zeggen waar het op staat – het album hiernaast is in alle opzichten superieur aan de “Double Trouble” lp uit 1984. En die vond ik al behoorlijk goed!

Danger” verhoudt zich tot “Double Trouble” zoals een weekendje naar Barcelona vliegen zich tot een autoreis van een week daarnaartoe verhoudt: meer context, meer variatie en – yes, i’m going there – een meer authentieke ervaring. Hier geen schone studio-sound met lichte slapbaslijnen, maar vieze orgels, fuzzgitaren en pakkende liedjes. De geweldige hoes is het kersje op de taart.

Dus without further ado, uit Nigeria via Frankrijk op deze Rotterdamse draaitafel: The Lijadu Sisters.

3 Comments leave one →
  1. Evan permalink
    June 19, 2007 1:25 am

    Superb!! A gem for the afro funk heads!

  2. June 19, 2007 7:44 am

    heb de rest nog niet gehoord. maar de eerste track kickt er al direct zeer funky in. toffe shit.

  3. Arne permalink
    June 21, 2007 3:56 pm

    hulde

Leave a Reply

