Skip to content

verleden + toekomst = hier en nu

June 7, 2007

pavement – slanted & enchanted (1992) album

Naar aanleiding van een avondje kaarten met oude / goede vrienden heb ik zaterdag een stapeltje oude gitaren uit de kast gehaald en geluisterd. Sommige cd’s waren echt oud: er stond weinig op los van mijn herinneringen. Andere waren een positieve klap in mijn gezicht, zoals het debuutalbum van Pavement.

16 jaar geleden opgenomen en het jaar daarna uitgebracht leek deze cd weinig te gaan doen qua pers en populariteit. Totdat ze in het Nijmeegse Doornroosje optraden en Nederland door de knieën ging. In retrospect onvermijdelijk als je naar deze cd luistert – jonge gasten uit Californië bezingen post-teenage angst over melodieën in prikkeldraad. Ik ga mijn vingers niet verder branden aan pogingen de muziek te beschrijven; neem dit stukje van mijn jeugd en doe er wat leuks mee!

Bonus: clip van “Cut your hair” van Pavement’s tweede album.

No comments yet

Leave a Reply

