Skip to content

minimiks:(strakker)x(strakker)

June 2, 2007

tightened up! minimiks door cortez (2007, 21 minuten)

Laatst was ik op bezoek bij Demian van Funky Four Corners (vergeef deze verse vader dat hij zijn site niet helemaal up-to-date heeft), waar ik een geweldige verise van Archie Bell’s “Tighten up” te horen kreeg. In tegenstelling tot de wakkere uptempo versies die ik kende was deze cover een soort einde-van-avond-in-Las-Vegas soundtrack. Mijn logische reactie: “Hebben!”. Zo gewenst, zo gedaan, want van de week lag er een prachtig singletje te glimmen op mijn deurmat.

Om dit te vieren heb ik een kleine mix met covers van “Tighten up” én nummers die ervan afgeleid zijn gemaakt – hoop dat je ’em leuk vindt.

Tightened up
01. al escobar & his orchestra – tighten up (tico) latin / boogaloo
02. lee dorsey – four corners part 1 (amy)
funk
03. orchestra harlow – horsin’up (fania)
funk / boogaloo
04. the james brown orchestra – tighten up (king/polydor)
funk
05. the harvey averne dozen – never learned to dance (fania)
soul
06. big t & the peace makers – tighten up (nasco)
zie hierboven

2 Comments leave one →
  1. Arne permalink
    June 5, 2007 2:37 pm

    tighter and tighter!

  2. sjaak permalink
    July 5, 2010 7:41 pm

    Stone River Boys – can i change my mind is ook zo’n liedje gebaseerd om tighten up. Best aardig.

    Beau Jocque & The Zydeco Hi-Rollers – Tighten Up is een schitterende versie.

Leave a Reply

