Skip to content

40 dagen in de woestijn: het toetje

May 29, 2007

junior soul – super love
junior soul – super cool (king tubby dub)

Of: Cortez is een enorme digibeet voor iemand die een blog heeft*

Als extraatje na de roots van gisteren een combo wat een brug slaat tussen die heavyness en mijn recente post over reggaecovers van Curtis Mayfield.

Give me your love” is oorspronkelijk afkomstig van Curtis’ Superfly soundtrack, en wordt in de handen Junior Murvin een falsetto smeekbede op een bedje van diepe bassen. Het volume mag vervolgens nog een stukje verder omhoog, want King Tubby doet dat bedje samen met melodicaspeler Augustus Pablo flink schudden in een diepe dub. Booya!

(*: Ik was namelijk al maanden aan het fantaseren over het toevoegen van een kleine zoekmachine aan mijn blog, maar stelde dat steeds uit omdat ik eindeloos gehannes met html en broncodes vreesde. Nu was ik net even “achter de schermen” bij WordPress – struikel ik onbedoeld over een optie zoekmachine toevoegen
Doe er je voordeel mee.)

2 Comments leave one →
  1. Thijs Hupkens permalink
    May 30, 2007 3:30 pm

    Haha bedankt! Zeker handig die zoekfunctie, had hem eigenlijk al een paar keer nodig gehad.

  2. soit permalink
    May 31, 2007 3:07 pm

    Ik heb de zoek machine nog nooit nodig gehad. Haal alles concequent binnen! 😉

Leave a Reply

