Skip to content

een van de beste soulnummers ooit – not kidding.

May 24, 2007

johnson, hawkins, tatum & durr – you can’t blame me (capsoul, 1971)

Ok, ok – ik weet dat de titel van deze post nogal een bolde claim is, maar ik zou het niet zo stellig zeggen als ik er niet van overtuigd was. Dit nummer klopt helemaal, en wel hierom:

niet te kort, niet te lang. hartverscheurend mee te zingen. dikke drums. vals einde. intro wat een heel nummer zou mogen duren… en het hard op de juiste plaats.

sinds ik dit singletje op basis van deze cd kocht is het langzaamaan onderdeel van (een bepaalde tijd in) mijn leven geworden. Het nummer staat niet meer los van mijn leven, en mijn leven niet meer van het nummer, aka precies waarom ik van muziek houd.

3 Comments leave one →
  1. arne permalink
    May 24, 2007 9:22 pm

    heel fijn, dank!
    Goombay NG is ook weer goed hey…

  2. May 25, 2007 7:06 am

    toch niet zo’n hele boude uitspraak, fijn nummer.

Trackbacks

  1. een nieuwe kandidaat voor “één van de beste soulnummers ooit” «

Leave a Reply

