Skip to content

Get up / Fight / Trouble in the street.

May 15, 2007

the lijadu sisters – double trouble (shanachie lp, 1984) album

Zoals ik eergisteren al vertelde is dit album al een tijdje niet bij de draaitafel weg te slaan. Lezer Michiel wees me me vervolgens dit blog, waar een uitstekend artikel over de eeneiïge Lijadu-tweeling staat. Lees dit dus als je meer wil weten.

Wat betreft deze post houdt ik het bij het persoonlijke: het nummer “Orere Elejigbo” van deze lp stond ook op het Nigeria 70 album, en is de afgelopen jaren door zijn mengeling van kinderlijke onschuld en volwassen verdriet een nummer om naar terug te keren geworden. Het zal je niet verbazen dat ik op een gegeven moment op zoek ben gegaan naar het hele ding, met de lp hierboven als eerste resultaat – volgende halte is hopelijk deze.

Tot die tijd ben ik erg blij met de manier waarop Kehinde en Taiwo boogie, afrobeat, kinderliedjes en soul tot dit soort nummers smeden.

2 Comments leave one →
  1. May 16, 2007 9:45 am

    de intro’s doen het hem wel: wederom dank!

Trackbacks

  1. Club Cortez

Leave a Reply

