Skip to content

zondagmiddag, 3.0

May 5, 2007

sonny stitt – primitivo soul (prestige, 1964) album

Vorige week bracht mijn postbode me een doos met 24 lp’s die ik – mazzel! – voor ongeveer 45 op de kop had weten te tikken bij een Amerikaanse dealer. Het grootste deel van de titels wilde ik echt graag hebben, sommige had ik erbij gedaan om eens te proberen. Tussen dat laatste plukje platen zat deze lp.

Het eerste wat me opviel bij het lezen van de hoes was dat Ronnie Matthews piano speelt, en dat de plaat in hetzelfde jaar als Matthew’s “doin’ the thing!” opgenomen is. En inderdaad: Bingo. “Primitivo Soul” is een uiterst ontspannen sessie met een latin-kant. Perfect voor liefhebbers van het Latin Jazz Quintet… en iedereen die de grens tussen pantoffelsoundtracks en achtergrondmuziek net zo kan waarderen als ik.

One Comment leave one →

Trackbacks

  1. herfstkwartet: 4 van 4 «

Leave a Reply

