Skip to content

T W E E H O N D E R D

April 27, 2007

.:trap door 2:. (2005) album international mystery mix

Je leest het goed, dit is mijn tweehonderdste post sinds ik vorig jaar september begon! Het komt qua planning precies uit: morgen ga ik een paar dagen op vakantie en verruil ik mijn platen tijdelijk voor tentdoek en camping-gaz – maar eerst dit mijlpaaltje vieren met something truly heavy.

Hierboven vind je twee plaatkanten van twintig minuten die mijn muzikale wereld al anderhalf jaar op zijn grondvesten laten trillen…. terwijl ik geen idee heb wie de artiesten zijn. Samengesteld door Cool Chris van platenzaak The Groove Merchant en het Dis-joint label, wiens idee was om al zijn vrienden hun obscure internationale psychedelische platen mee te laten nemen. Hij koos vervolgens de beste nummers uit en creeerde daarmee de muzikale collage hierboven.

Klinkt dat eng? Is het niet. De plaat is funky en dromerig en barst bijna uit zijn voegen van (toendertijd onbedoelde) hiphop-beats. In 40 minuten hoor je onder andere Italiaans, Turks, Jiddisch en Engels voorbijkomen. Maak je klaar voor een serieuze mindmelt… Enjoy!

postscript op 4-5-2007: ik kreeg net een mailtje waarin iemand me vertelde dat het Turkse nummer aan het begin van kant twee een traditioneel nummer is – “Hier is een andere versie van ‘gönül dagi’ (mountain of desire). de […] originele versie wordt gezongen door een zigeuner uit sivas. Hij werd verliefd op een turks meisje, maar van de ouders van dit meisje mochten ze niet trouwen.” Bekijk de versie hier.

3 Comments leave one →
  1. April 27, 2007 6:51 pm

    Woooow ben benieuwd!! Waarom duurt downloaden zo lang…….

  2. Bastiao permalink
    April 28, 2007 6:42 am

    Cortez, job well done jong! Ben zeer benieuwd naar deze download… en een fijne vakantie!

Trackbacks

  1. inhaalverbod opgeheven «

Leave a Reply

