Skip to content

Franse vissers do it solo…

April 18, 2007

henri texier – varech (disques jms, 1977) album

In de categorie “lp’s die totaal anders zijn dan je verwachtte” is dit toch wel de klapper van 2007. Franse bassist uit de freejazz hoek maakt solo-album waarop hij alle instrumenten zelf bespeelt én eruit ziet als een kokkelvisser.

Dan mag je nu alle verwachtingen die je op basis van bovenstaande informatie hebt overboord (sic) gooien.

Deze plaat is namelijk warm, groovy(!) en klinkt zoals een bos na een warme zomerdag ruikt. Texier speelt op de plaat contrabas, cello, elektrische bas, oud en fluit. En hij zingt. Dat doet hij niet tegelijkertijd, maar door in de studio steeds weer een nieuwe laag aan een nummer toe te voegen totdat het af is. Ik zal geen verdere pogingen doen de muziek te beschrijven – hij staat immers hierboven gelinkt – luister zelf en wellicht vind je het net zo mooi. Enjoy.

met dank aan de blog van whoops, die me dit heeft doen ontdekken.

2 Comments leave one →
  1. nail permalink
    April 20, 2007 3:27 pm

    Dit is dan wel mijn ding, alsof ik een beetje in Marokko ben… Waar (her)ken ik zijn naam van…?

Trackbacks

  1. Club Cortez

Leave a Reply

