Skip to content

het duurste singletje dat ik ooit gekocht heb

March 29, 2007

symphonic four – who do you think you’re fooling (part 1 & 2) zudan 7″, 1970

Soms kom ik een plaat tegen die ik heel graag wil hebben. Dat is niets nieuws, sterker nog: dat gebeurt een paar keer in de week. Het komt niet zo vaak voor dat ik de plaat in kwestie niet kan vinden (lees: voor een niet-belachelijke prijs). Dat zijn nou echt van die dingen waar je iets dan nóg meer van wil hebben. Het singletje hiernaast is zo’n geval – maanden hoog en laag gezocht, met mensen gemaild en overboden op Ebay totdat hij vorige week op de deurmat lag.

En is ie het wachten waard dan? Ja. Ik ken geen ander nummer wat een dikke New Orleans-achtige ritmesectie koppelt aan vocalen en een orgel die ergens tussen hemel en aarde zweven. En zoals altijd: zet dat volume open voor het maximale effect. Check it!

3 Comments leave one →
  1. area permalink
    April 13, 2007 10:14 am

    Mate, mail me about this ! did you get it of e’bay ?

  2. April 16, 2007 10:04 am

    Een uitstekende koop! Een heel mooi nummer. Part 2 zou niet mistaan in een reggae set trouwens met die dub echo’s

Trackbacks

  1. Club Cortez

Leave a Reply

