Skip to content

Ho! even stilstaan.

March 26, 2007

terry callier – ordinary joe (demo)
terry callier – can’t catch the trane (demo)

Normaal zijn demo’s niet echt mijn ding – ik heb een zwak voor strak geproduceerde muziek – maar deze zijn een uitzondering. Terry Callier is één van mijn (de?) groten, en bovenstaande embryonale versies van nummers die respectievelijk op de albums Occasional Rain en I just can’t help myself terechtkwamen geven een mooi kijkje in de keuken.

Om even aan te geven hoe hoog ik deze zanger heb zitten: bovenstaande albums hangen letterlijk aan mijn muur. De combinatie van Callier en Charles Stepney‘s productie is een schoolvoorbeeld van 1+1 = 3. In de demo-versies hierboven is Callier nog losser dan normaal, en is de zoektocht naar de goede vorm en toon voor de nummers mooi te horen – Enjoy!

Behoefte aan meer demo-opnames van Terry Callier? Hier komen ze vandaan.

2 Comments leave one →
  1. March 27, 2007 1:15 pm

    moooooi

  2. soit permalink
    March 27, 2007 4:24 pm

    Help, de link doet het helaas niet.

Leave a Reply

