Skip to content

meer vloeibare blazers aka the return of the hypnotic brass ensemble

March 24, 2007

hypnotic brass ensemble – war (2007)
hypnotic brass ensemble – mercury (2007)

Booya! Zoals ik gisteren al liet zien heeft het Hypnotic Brass Ensemble een nieuwe 10″ single uit: War / Mercury. Net zoals de vorige (waar ik ook over schreef) is hij zwaar gelimiteerd en zijn zo goed als alle exemplaren in twee weken uitverkocht… maar ik was er gelukkig op tijd bij, en nu kunnen jullie hierboven horen waarom deze plaat als hete broodjes over de toonbank gaat! Voor achtergrondinfo over de band verwijs ik je naar de links hierboven; daar heb ik eigenlijk maar één ding aan toe te voegen.

De heren hebben namelijk twee volledige cd’s in eigen beheer opgenomen (“Green” en “Red” ) die allebei ronduit geweldig zijn. Bestel ze rechtstreeks via hypnoticinfo@hotmail.com , en vraag als je dat doet gelijk even of ze alsjeblieft naar Nederland willen komen…. prettig weekend!

9 Comments leave one →
  1. Horst Tappert permalink
    March 25, 2007 1:49 pm

    Ik heb zo’n sterk vermoeden dat ze naar North Sea Jazz gaan komen.

    Maar ja, dat zal wel weer een typisch gevalletje van “de wens is de vader van de gedachte” zijn.

  2. Arne permalink
    March 27, 2007 12:00 pm

    Ja ja, dit is het echte werk – NSJ zou goed kunnen natuurlijk – daar hebben ze altijd een stuk of drie jonge moving brass groepjes rondlopen – new generation, youngblood – hopelijk nu deze jongens… zal eens even rond vragen

  3. March 27, 2007 3:38 pm

    Dat filmpje dat ze op straat spelen is ook geweldig! Heerlijk spiritueel dit.
    Dirty Dozen Brassband blijft echter mijn favoriet wat betreft brassbands…

  4. arne permalink
    March 27, 2007 3:55 pm

    ja man, dirty dozen rockt het helemaal – goed dat je zegt trouwens, want ik heb die laatste cd nooit ontvangen via amazon – even achteraan…

  5. April 2, 2007 12:50 pm

    hee, t is toffe shit wat die jongens spelen, maar ik vind de opnames wel wat belabberd. of juist niet belabberd genoeg, als je begrijpt wat ik bedoel.

  6. April 2, 2007 1:23 pm

    Nou, dan zal het je waarschijnlijk rauw op je dak vallen om te horen dat ze opgenomen en geproduceerd zijn in de Truth & Soul studios, NYC (zie ook: Soul Fire’s Gabe & Phil) :-O

  7. April 2, 2007 3:38 pm

    hmm, ik denk dat de kwaliteit van mijn koptelefoon, of het fenomeen koptelefoons in het algemeen mijn oordeel een beetje beinvloed heeft. na je opmerking ben ik t maar eens thuis gaan luisteren. thuis over de speakers klinkt het enorm anders. ik denk dat ik mijn opmerking terug moet nemen. kuch

  8. Arne permalink
    April 3, 2007 12:10 pm

    De 10″ klinkt fantastisch, alleen jammer dat allebei mijn exemplaren zo krom zijn als wat…

  9. April 3, 2007 12:29 pm

    Een kromme 10″ = a rare sight. Wel makkelijker weer plat(ter) te krijgen dan een lp. Bekend met de glasplaten-methode?

Leave a Reply

