Skip to content

1970 = gisteren?

March 10, 2007

the battered ornaments – mantlepiece (1970) album

Wat is dit dan?
Britse psych uit 1970 met een albumtitel die nét iets minder belachelijk is dan de bandnaam.

Hoe klinkt het?
Ik hoopte al dat je dat zou vragen 😉 Het album klinkt namelijk als een kruising tussen Love, Archie Whitewater, Radiohead en The Gorillaz(!) – en het is geproduceerd alsof het een hiphop lp uit begin jaren negentig is: met een harde droge drumsound als basis waar alle andere elementen bovenop liggen.

Waarom wil ik het horen?
Omdat het nogal een listen is: via zachte akoestische gitaren naar hard-rockende passages, bijelkaar gehouden door mooie nummers. Ik ben er nogal weg van. Wat jullie?

2 Comments leave one →
  1. Arne permalink
    March 13, 2007 12:36 pm

    Ben nu net aan het begin van nr 2, en er al helemaal weg van. Fijn dat ik nu toch wat lekkers heb om naar te luisteren nu dat al mijn platen in dozen zitten voor de verhuis… thanks!

  2. Vincent permalink
    March 17, 2007 7:14 pm

    Hoe psych(ed) moet je wel niet zijn om je band the battered ornaments te noemen? Ik ga eens rustig onderuitgezakt het een en ander beluisteren. Het voorproefje van vorige week doet in ieder geval smaken naar meer.

Leave a Reply

