Skip to content

niet de provinciale verkiezingen

February 26, 2007

the young ones – is it too late? (prestige, 1970)

Dit nummer staat al een week geduldig op zijn beurt te wachten, maar laat zich moeilijk beschrijven. Here it goes.

Bijna 14 minuten en een soort emotioneel / politieke voordracht. Voornamelijk jazz, maar ook een beetje country en soul. Afkomstig van de lp met dezelfde titel, die me op basis van de hoes zó intrigeerde dat ik hem op de gok gekocht heb. Ik ben niet teleurgesteld: hij lijkt op weinig andere platen. Kennelijk komen de drie nummers op de plaat uit de live soundtrack die The Young Ones bij een toneelstuk verzorgden – de hoes zegt echter niet welk stuk, of waar.

Blijft alleen de muziek over om op af te gaan, en die intrigeert. Na zes keer luisteren ben ik er in ieder geval nog niet uit of ik dit nu vind werken of niet: is het een geinspireerde kreet voor gerechtigheid, of een topzware poging aan te sluiten bij de tijdgeest? Ik ga er eerst nog eens paar keer naar luisteren, en jullie zijn van harte welkom hieronder je mening / reactie geven.

One Comment leave one →
  1. Horst Tappert permalink
    February 26, 2007 9:21 pm

    Ik vond ze met Cliff Richard toch leuker…

Leave a Reply

