Skip to content

blood is thicker than water

February 25, 2007

the visitors – naima (van “neptune”, 1972)

Kant A:

Earl & Carl Grubbs uit Philadelphia maakten in de jaren zeventig drie platen als The Visitors. Helaas hoor je daar – mijns inziens ten onrechte – bijna nooit iemand over. Naast dat ze hun eigen muzikale mannetje stonden, waren ze neven van John Coltrane, wiens Naima” ze hierboven gloedvol coveren.

Op het moment is één van hun albums met goed zoeken op cd te krijgen, dus wellicht moet ik er via mijn blog binnenkort maar eens een tweede aan toevoegen.. wat jullie?

Kant B:

Fans van 4Hero: je weet nu waar de inspiratie voor hun cover van “Naima” vandaan komt 😉

3 Comments leave one →
  1. February 26, 2007 3:46 pm

    vet, even naar fedde pasen dit, die is groot fan van 4hero’s uitvoering.

  2. February 28, 2007 8:16 am

    Ik weet nou niet of ik hier blij mee moet zijn of verdrietig 🙂

    Het goede nieuws is dat deze versie is beeldschoon is (vind hem beter dan de John C versie, of mag ik dat niet zeggen? :D). Maar aan andere kant: het wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk dat de 4Hero mannen het bijna letterlijk gecoverd hebben. En dat was nou juist een van mijn favoriete nummers aller tijden. Vaste waarden zijn niet meer zeker in deze tijden van onrust.

    Ik weet steeds minder wat ik van die 4Hero covers moet vinden…

  3. February 28, 2007 11:22 am

    Tsja – it’s a tough one! Ook ik ben een Fan van de 4hero versie, en draai hem vaker dan de Coltrane (waar ik me niet schuldig over voel aangezien credit al is waar hij hoort: bij degene die het oorspronkelijk componeerde).

    Idd wel raar om erachter te komen dat de 4hero versie in essentie een remake van dit Visitors-nummer is. Echter, de 4hero versie heeft sinds zijn uitkomen veel meer mensen bereikt dan hun inspiratiebron ervoor… en aan het eind van de dag gaat het erom dat zoveel mogelijk mensen goede muziek horen toch?

Leave a Reply

