Skip to content

:kapow!:

February 18, 2007

lee moses – time and place (1970) album

Een heftig einde van het weekend / een goed begin van de week.

Het album van Lee Moses is één van de zogenaamde holy grails onder soul- en funkverzamelaars, maar tot een paar weken geleden had ik het nog nooit gehoord… zo lopen die dingen. (Zo kende ik de eerste drie Led Zeppelin albums uit mijn hoofd voordat ik “stairway to heaven” hoorde, en ontdekte ik dit nummer terwijl ik in de rij stond bij de Albert Heijn!)

Gelukkig was daar vorige maand Drew Nice die People Music II in mijn mailbox legde – met een nummer van de lp hiernaast erin. En ik was om. Lee Moses, over wie weinig bekend is, klinkt alsof hij uit het zuiden van de Verenigde Staten komt en van zijn hart geen moordkuil maakt. De muziek is een mix van geloofsbeleidenis, Otis Redding en rauwe soul. Plus een cover van the Mamas & the Papas.

Helemaal goed dus, en meteen toegevoegd aan het mijn wantlist onder het kopje “voor als ik Geld heb“. Tot die tijd geniet ik van de digitale versie, en jullie hopelijk ook.

5 Comments leave one →
  1. February 19, 2007 11:58 am

    vet!

  2. soit permalink
    February 19, 2007 8:43 pm

    Dit is het echte werk, prachtig!

Trackbacks

  1. Rundfunk
  2. Rundfunk
  3. herfstkwartet 2/4: feelin’ moody «

Leave a Reply

