Skip to content

en de exportprijs 1974 gaat naar…

February 14, 2007

american gypsy – golden ring (1974, van de lp “american gypsy“)

Toen ik dit voor het eerst hoorde geloofde ik niet dat deze band Nederlands was, maar dit is toch echt in 1974 in Hilversum opgenomen! Nou moet ik zeggen dat de muzikanten allemaal uit de VS komen. En de zanger ook. Maar ja, ze kwamen in Maastricht terecht, ontmoetten via via Hans van Hemert, en deze plaat was het resultaat.

Dit nummer komt dicht in de buurt van Archie Whitewater, Terry Callier en andere goede folk-funk uit de vroege seventies, en komt als warme honing uit de speakers. Doe je ding.

NB: voor de vinylliefhebbers onder ons: bovenstaande afbeelding is de Amerikaanse persing op Cadet. De Nederlandse ziet er zo uit, en is met een beetje graven voor een paar euro te vinden.

3 Comments leave one →
  1. February 16, 2007 9:58 am

    Grappig detail; de man verantwoordelijk voor de arrangementen op deze prachtige plaat, Piet Souer, is ook de man achter het succes van bijvoorbeeld Luv.

    En zijn zoon is een collega van me, maar dat vooral terzijde 😉

  2. Bastiao permalink
    February 18, 2007 11:03 am

    Lieve Cortez, laat de mensen ook even ‘Inside Out’ horen, wat mij betreft samen met Golden Ring de prijsnummers.
    Ook hoor ik graag van je waar ik deze voor een paar euro uit de bak kan trekken… in je nieuwe hometown?

Trackbacks

  1. Club Cortez

Leave a Reply

