Skip to content

hoezee!

February 8, 2007

4 hero ft. terry d. – superwoman
4 hero ft. bembe segue & kaidi tatham – something in the way

Het waren een lange 1800 nachtjes slapen, maar deze week is het nieuwe album van Marc Mac en Dego alias 4 Hero verschenen! Mensen die mijn blog al een tijdje volgen weten dat ik helemaal weg ben van de heren, maar er zijn wellicht ook nieuwe mensen aan boord, dus…

als je van (bijvoorbeeld) Terry Callier, Carl Craig, Bugz in the Attic, Marvin Gaye, John Legend, A Tribe Called Quest, Underground Resistance, John Martyn en spirituele jazz houdt en dit niet kent houdt niets je tegen. Soul voor de 21ste eeuw gemaakt door mensen die weten waar ze vandaan komen én waar ze naar toe gaan. Koester die shit.

First up een cover van Stevie Wonder’s “superwoman”. Een nummer waar eigenlijk niets aan te verbeteren valt, maar dat dacht ik ook van Minnie Ripperton’s “les fleur” wat 4 Hero eerder onder handen nam met eenzelfde subtiele update. Daarna een excursie in de muzikale thuishaven van de twee: West Londen. As funky as a fly in shit (al zeg ik het zelf)

Ik hoop dat jullie ervan genieten; hier is in ieder geval een betrouwbare winkel waar je de cd snel en voor een goede prijs in huis kunt hebben…

2 Comments leave one →
  1. February 12, 2007 10:55 am

    hmm, ik weet het nog niet. morning child en die ursula rucker track vind ik top, maar bij de rest valt het kwartje nog niet helemaal, beetje te slapjes misschien. of toch broken-beat moeheid wellicht.

  2. Bastiao permalink
    February 18, 2007 11:00 am

    Ook ik ben niet overtuigd, dit is inderdaad een stuk minder dan de eerder gelekte tracks …. helaas

Leave a Reply

