Skip to content

sexy zingen over je paard

February 4, 2007

annette peacock – pony (van “i’m the one“, 1972)

Soms heb ik een nummer / plaat al een paar jaar zonder er nog écht naar geluisterd te hebben, en wanneer je dat uiteindelijk doet raakt het je als een klap in je gezicht… ken je dat?

Dat overkwam mij afgelopen week met Annette Peacock‘s “I’m the one“. Ik vond “Pony” altijd al een lekker nummer, maar ineens viel er een puzzelstukje op zijn plek en moest ik concluderen dat dit onvergelijkbaar en misschien zelfs wel geniaal is!

Peacock was in de tijd dat ze deze plaat maakte dik bevriend met de avantgarde muzikant Paul Bley, die weer goede contacten had met synthesizerbouwer Bob Moog . Deze laatste leende Bley een aantal prototypes van nieuwe modellen, waaronder één waarop andere instrumenten aangesloten konden worden. Peacock realiseerde zich dat ze de Moog kon gebruiken om haar stem te vervormen, met onder andere het nummer hierboven als resultaat. Luister hoe Peacock haar stem laag laat grommen en vervolgens weer de lucht in laat gaan – ik ben vast niet de enige die dat mooi vindt.

No comments yet

Leave a Reply

